انار میوه ای است که اغلب به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالا به “سوپر فود” معروف می باشد. این میوه اصالتا بومی ایران بوده، پوست چرمی قرمز-صورتی داشته و از نظر اندازه شبیه یک پرتغال متوسط است. درون انار صدها دانه آبدار قرمز یا صورتی وجود دارد. انار کالری پایینی داشته و حاوی خواص بالایی برای سلامتی است.

 

موادمغذی

انار غنی از ویتامین ها و موادمعدنی به ویژه ویتامین C می باشد. این ویتامین جزو آنتی اکسیدان های قوی بوده که در کمک به دفع رادیکال های آزاد از بدن موثر است. این میوه حاوی میزان بالایی فیبر، پتاسیم، آهن و فولات یا ویتامین محلول در آب B9 است. هر ۱۰۰ گرم از دانه های انار حاوی ۱۰.۲ میلی گرم ویتامین C بوده که تامین کننده ی ۱۷ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. ویتامین C همچنین به بهبود زخم ها، سلامت لثه و تولید کلاژن و الاستین کمک می کند. این ویتامین همچنین باعث افزایش جذب آهن می شود.

 

فواید

محتوای آنتی اکسیدانی بالای انار فواید بسیاری برای سلامتی افراد به ویژه کودکان دارد. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه ممکن است به جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سرطان و فشارخون بالا کمک کند. همچنین ویتامین B9 یا فولات موجود در انار در کمک به رشد سالم سلول های قرمز خون و بهبود جریان خون موثر است. دانه های انار غنی از فیتوکمیکال ها می باشد. این دانه ها سرشار از پلی فنول های خاصی از جمله تانن ها، کوئرستین و آنتوسیانین ها بوده که برای سلامت قلب و پیشگیری از سرطان موثر است. همچنین آنتوسیانین ها خواص ضدالتهابی، ضد ویروسی و ضد می دارند.

 

کاربرد

روش های مختلفی برای مصرف دانه های انار برای کودکان وجود دارد. اضافه کردن دانه های این میوه به ماست و سالاد باعث خوش طعم شدن این موادغذایی می شود. همچنین می توانید از آب انار به صورت جداگانه یا در اسموتی میوه استفاده کنید. از طرفی خوردن انارهای دانه شده نیز می تواند برای کودکان لذت بخش و آسان باشد.


Tooshe انار ,دانه ,ویتامین ,کودکان ,آنتی ,فواید ,برای کودکان ,انار برای ,آنتی اکسیدان ,برای سلامتی ,آنتی اکسیدانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود فایل های کمیاب قلب برای ِ زندگی بس است نسیم آر دانلود | دانلود فیلم دانلود سریال دانلود آهنگ پورتال موسیقــــــــــــــــــــی جــــــــــــــنـــــــــوبـــــــــ ایران_‎جنوب موزیک‎ ‎ < WwW.JenobMusic.ir > دین دین کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. تابستون کتابخانه عمومی مرحوم مهندس حسین گران