زامبی‌های بازی Left 4 Dead حرف تازه‌ای برای گفتن دارند. مثل فیلم‌های قدیمی دیگر آهسته‌آهسته به دنبال شما نمی‌آیند و نحیف و استخوانی هم نیستند. اینجا با زامبی‌های سروکار داریم که با سرعت می‌دوند و می‌خواهند شما را نوش جان کنند. تازه علاوه بر سرعت، به نظر می‌رسد قدرت‌های جدید هم دارند! حتی بعضی از آن‌ها هیکل‌های درشت و غول‌آسایی دارند که اگر به‌موقع فرار نکنید احتمالاً استخوان‌هایتان زیردست‌های آن‌ها خرد خواهد شد.

بازی Left 4 Dead یک بازی تیراندازی از زاویه دید اول شخص است که توسط استودیو Valve South ساخته‌شده. بازی به لطف موتور بازی‌سازی «سورس» از گرافیک و فیزیک بالای بهره می‌برد. فضای بازی شهری را نشان می‌دهد که به ویروس زامبی دچار شده و به حال خود رها شده؛ منتها چهار بازمانده در این شهر جا مانده‌اند و به نظر می‌رسد «رها شده‌اند که بمیرند». شما می‌توانید کنترل هر یک از کاراکترها را بر عهده داشته باشید.

چهار بازماندهٔ ما: فرانسیس، یک موتورسوار قانون‌شکن؛ بیل، سرباز سابق ویتنام؛ زویی، دانشجو و لوئیس، یک حسابدار شرکت، هستند. شما می‌توانید با انتخاب هر کاراکتر از سلاح‌های مختلفی استفاده کنید. از شات گان گرفته تا بمب‌های دستی مثل کوکتل مولوتف، همه در اختیار شما هستند تا بتوانید به‌موقع فرار کنید. به‌طورمعمول سقف ساختمان‌های رهاشده جای امنی است و می‌توانید مدتی آن بالا استراحت کنید. ببیند چقدر در مقابل این زامبی‌ها دوام خواهید آورد. اگر فرار کردید و به‌جای امنی رسیدید خوشحالی نکنید! تنها وقتی نجات پیدا خواهید کرد از این شهر بیرون بروید، آن‌هم سالم!

بازی دارای 20 نقشه، 10 سلاح و 5 نوع زامبی مختلف است. برویم سراغ معرفی افرادی که به ویروس دچار شده‌اند. همان‌طور که گفته شد زامبی‌ها 5 دسته هستند:

  1. بومر: آن‌ها می‌توانند ویروس خود را به راحتی منتقل کنند، هنگام مرگ منفجر می‌شوند و اگر نزدیکی شما باشند از صدای استفراغ مانند آن‌ها می‌فهمید که کجا هستند.
  2. شکارچی: آن‌ها بدجوری سریع هستند و با پرش روی قربانی او را زمین می‌زنند که فرار نکند. صدای مثل زوزه مانندی دارند.
  3. سموکر: زامبی‌های پر از جوش هستند، زبانشان دراز می‌شود و قربانی را به سمت خود می‌کشند. یادتان باشد موقع شلیک به آن‌ها زبان را هدف نگیرید چون در آن صورت فرد گرفتار شده نیز کشته خواهد شد. از صدای سرفه و خفگی آن‌ها می‌فهمید که دارند نزدیک می‌شوند.
  4. تانک: از اسمشان مشخص است؛ همان زامبی‌های غول‌آسایی هستند که همه چیز را با ضربه‌های سنگین خود نابود می‌کنند. خب حضور آن‌ها آن‌قدر با سر و صدا همراه است که به‌وضوح از آمدن آن‌ها با خبر می‌شوید.
  5. ویچ (جادوگر): زن‌های هستند که به ویروس آلود شدند و یکجا می‌نشینند و گریه می‌کنند. معمولاً هم ناخن‌های بلند دارند. اگر با آن‌ها رو به رو شدید، از نور و تیراندازی استفاده نکنید وگرنه حالتی تهاجمی پیدا می‌کنند. این دسته قوی‌ترین هستند و تنها با یک ضربه بازمانده را به ویروس آلود می‌کنند.

بازی Left 4 Dead نظرات مثبتی را دریافت کرده و در سایت‌های مختلف نمرهٔ 9 از 10 را گرفته است. بدون شک اگر اهل بازی‌های آخرالزمانی و ترسناک هستید، حتماً این بازی را امتحان کنید.


گیم پلید آن‌ها ,بازی ,دارند ,ویروس ,می‌کنند ,زامبی‌های ,بازی left ,ویروس آلود ,به‌موقع فرار ,آن‌ها می‌فهمید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سوسه دانلود رایگان دهیاری روستای دوحصاران دانلود سرا tagTomCShop مقالات گاز Yeklist عاشقانه من تو